9.3.07







Kau pergi jua
seorang sahabat, kakak dan mak cik.

Akhirnya seorang yang dianggap sebagai sahabat, kakak dan juga mak cik pergi meninggalkan alam ini dan bersemadi di alam barzakh. Salam takziah buat keluarganya. Semoga rohnya di cucuri rahmat Ilahi.

Seorang wanita yang tabah menghadapi ujian yang diberi oleh Allah. Penyakit barah yang tiada ubat penawarnya. Namun kesungguhannya melawan penyakit yang bahaya itu amat dikagumi. Selama 14 bergelumang dengan barah yang major antara barah payudara, barah rahim dan juga barah tulang.

Wanita inilah juga yang membawa dan membimbing diri ini menjadi manusia yang kreatif dalam bidang penyiaran. Terima kasih aku ucapkan, semoga ilmu yang diberikan itu sebagai amalan bagi di bawa ke sana. Ilmu yang dimilikinya tidak disimpan malah dicurahkan kepada adik-adik yang masih baru dalam bidang itu. Itulah mentor sejati tidak kedekut dengan ilmunya.

Ku iringi pemergian mu sehingga ke tanah perkuburan dan itulah dia kali terakhir aku melihat jasadmu di masukkan ke alam lain. Semoga wanita yang dikasihi itu bersemadi dengan aman. Amin. Al Fatihah.

No comments: