25.9.08

Siri 'Young Aisyah' dilukis oleh Jonos

Siri novel Islami ini adalah dalam bentuk novel campur komik. Oleh itu, komiknya pula akan dilukis oleh Sdr. Jonos. Kiranya dalam menghasilkan novel kanak-kanak ini, ada cerita dan komik.

Masa kini, Sdr. Jonos sedang bertungkus lumus melakar watak Aisyah dan rakan-rakannya. Bukan sesuatu kerja yang mudah. Perlu dilakukan sedikit sebanyak kajian tentang watak utama dan sampingan dan dicernakan dalam bentuk lukisan. Begitu juga dengan props yang hendak dihasilkan, terutamanya baju dan rekaannya.

Inilah kali pertama aku bekerjasama dengan Sdr. Jonos. Tetapi malangnya, aku masih belum ada kesempatan untuk berbincang secara bersemuka dengan beliau dan yang lain. Seperti yang aku katakan sebelum, halangan itu belum lagi dapat aku rentasi. InsyaAllah, mungkin dalam bulan Syawal aku berkesempatan untuk berbincang secara serius tentang perkara itu.

Terima kasihlah semua yang terlibat kerana memahami keadaan aku ini. Semoga Allah permudahkan kerja-kerja yang mulia ini.

Ingin aku siarkan lakaran awal Sdr. Jonos...tapi nantilah, kena minta izin dari tuannya terlebih dahulu.

Doakan semoga kerjasama kami ini membuahkan yang terbaik untuk semua. Amin!

No comments: