15.9.08






Kad ucapan raya istimewa

Bulan Ramadan dan Aidil Fitri sungguh bermakna bagi diriku dan suami. Selain dengan kehadiran seseorang yang memeriahkan hidup kami juga sesuatu yang tidak diduga menerima kad ucapan hari raya dari seseorang yang penting di negeri tumpah tinggalku semasa aku remaja sehinggalah berkahwin.

Dalam usia semakin senja, inilah kali pertama seumur hidup mendapat kad ucapan hari raya Aidil Fitri dari seorang yang meneraju negeri Selangor. Terkejut juga apabila menerima sampul surat berlabel "URUSAN SERI PADUKA BAGINDA". Dalam hati berkata, siapalah yang menghantar kad ucapan raya ini atas urusan negara? Bukan aku sahaja yang terima tetapi juga suami.


Sabtu lalu, 13 September 2008 kad itu sampai di rumah ibu mentuaku. Hari itu aku berbuka puasa dengan beliau. Ibu mentuaku berkata, "Ada kad raya baru sampai." Terkejut juga siapa pula hantar kad raya guna alamat ibu mentuaku?



Akhirnya terteralah kad ucapan raya itu dan sekaligus menjemput rumah terbuka pada 1 Syawal. Terima kasihlah Menteri Besar Selangor yang juga merangkap ahli parlimen Bandar Tun Razak yang menjadi wakil parlimen tempat tinggal aku. Alhamdulillah ada juga orang ingat pada kita.

No comments: