2.1.14


Kenangan 2013 dan Menempuh 2014

Bismillah,

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Alhamdulillah, syukur kepada Allah yang memiliki alam ini dan memiliki diri ini kerana masih memberi udara untuk bernafas, air untuk diminum, alam ini untuk dinikmati keindahan, tubuh badan yang sihat, mata masih boleh melihat, mulut masih boleh bercakap, tangan masih boleh bergerak, kaki masih boleh melangkah, hidung masih boleh menghidu haruman, dan segala nikmat yang diberi sehingga tidak terhitung.

Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?

Tiada apa yang menjadi milik kita, semuanya milik Allah. Allah pinjamkan sementara untuk kita di dunia ini. Adakah kita sudah berterima kasih kepada majikan kita?

Ya Allah, Subhnaallah, Alhamdulillah, Allahuakbar!

Syukur kepadaMu yang masih mengizinkan daku mencoret di blog ini yang sudah hampir pupus di alam maya. Sudah sekian lama tidak menjenguk rumah usang ini. Hinggakan aplikasinya yang baru ini pun aku tidak peka. Nasib baik masih ingat email dan kata laluannya, Alhamdulillah , ingatan masih belum pikun.

2014 menjelma, dikaitkan dengan azam. Aku setiap hari berazam jadi baik, isteri solehah, hamba yang rajin beribadah dan perbaiki ibadah, tambah ilmu bermanfaat, minta Allah murahkan rezekiku, menjalin silaturrahim dengan baik, banyakkan sedekah dan melakukan perkara-perkara yang memberi manfaat pada diri dan juga orang lain.

Insya-Allah, tahun ini aku juga ingin berkongsi pengalamanku menulis dengan orang lain secara percuma. Ilmu yang sedikit ini akan aku kongsikan kepada sesiapa yang sudi membaca blog ini. Mohon doakan agar aku dapat laksanakan niat ini.

Alhamdulillah, kenangan 2013 sungguh berkesan di hati ini. Dua perkara besar telah aku lalui. Pertama, aku menjadi tetamu Allah dan Kedua, aku dianugerahkan sebagai penulis ke lima terbaik di PTS. Kegembiraan yang tidak dapat aku luahkan dan hanya pada Allah aku panjatkan.

Sekian, moga bertemu dilain coretan. Insya-Allah.

 
 
 

No comments: