15.4.13

Bismillah, Assalamualaikum kepada semua yang sudi menjengok blog ini. Terima kasih diucapkan kerana sudi membaca tulisanku ini, semoga ia memberi sedikit manfaat.

Sungguh aku terperanjat, kerana bila melihat tarikh terakhir blog ini diisi dengan cerita baru adalah beberapa bulan yang lalu. Ya Allah, cepatnya masa berlalu. Dan aku pula semakin malas hendak menulis diblog yang aku sayang ini. Meskipun mungkin tidak ramai yang membacanya, inilah ruang pertama aku menulis segala aktiviti dan juga luahan ilmu yang sedikit ini. Itulah aku, insan yang lemah. Azam ingin menulis sebanyak-banyak, hasilnya berapa saja status yang boleh ditulis diruang ini. Hendak membuka blog sendiripun hampir aku terlupa katalaluannya. Bersama dengan blog ini juga ada blog yang menanti untuk diisi cerita baru, iaitu Teratak Aisyah Sofia. Aduhai, tanggungjawab yang aku abaikan. Ini janji pada diri sendiri yang tidak ditepati. Perlu muhasabah diri sendiri.

Masa itu terlalu berharga ibarat nyawa sendiri. Dan bagiku, masa berlalu dengan cepat. Rasa-rasanya tidak mencukupi untuk diri ini. Dari pagi hingga ke malam, rasanya sedikit sahaja yang dapat dibuat. Menulis, membaca buku, membelek muka buku, apatah lagi tuntutan jasmani, perlu beribadah, perlu jalankan tanggungjawab sebagai isteri dan umi. Tanggunggjawab sebagai anak kepada ibunya. Dan banyak lagi yang perlukan dilakukan sebagai seorang insan kerdil kepada Pemilik nyawa ini. Ya allah, berikanlah daku kemudahan dalam segala perkara yang mendatangkan manfaat.

Dalam dunia serba pantas ini, adakalanya tidak terkejar oleh kita manusia biasa. Melihat mukabuku sahaja sudah berjam, menulis blog juga memakan masa, apatahlagi jika kerja-kerja itu hanya sampingan sahaja. Kerana ada yang lebih penting lagi yang menjadi keutamaan bagiku, adalah menulis sebagai kerjayaku hari ini. Oleh itu, kerja-kerja melibatkan internet ini kurang menarik. Mengisi cerita dalam blog mahupun mukabuku adalah kerja sampingan jika terluang waktu senggang.

Hari ini aku menulis di sini atas rasa bersalah. Setahun berlalu. Kosong blogku ini. Namun, tidak sangka ada juga yang sudi menjenguk.

Terima kasih semua. Semoga Allah SWT merahmati anda semua.

Wassalam.

2 comments:

Supriya said...

Hi! I just wanted to say I bought some of your books for my little sister and even I am enjoying them! It really helps me improve my bm ! :) Currently reading summer camp and its already so interesting! :) xx

saridahamid said...

Thank you very much Mr supriya sivabalan.