1.4.09




Surah-surah Rindu dalam Mata Pena di IKIM.FM




Semalam aku dijemput ke radio IKIM.FM untuk rakaman bagi program Mata Pena kendalian DJ Fairuz Hj Nordin. Program yang membicarakan mengenai novel dan kali ini aku berpeluang untuk membicarakan novel sulungku Surah-Surah Rindu.




Menurut DJ Fairuz, program Mata Pena adalah satu program baru. Baru sebulan diperkenalkan kepada pendengar. Program itu disiarkan setiap hari Isnin dari pukul 9.15 malam.




Pada mulanya, rakaman berjalan dengan lancar, tetapi apabila disemak semula, DJ Fairuz kata, "Alah kak, mesin tak rakam perbualan kita. Ada rosak sikit. Pada hal tadi, akak cakap dah cantik. Emm! Nampaknya kena buat rakaman lagi sekali."




Semput juga mendengarnya. Entah apa-apa yang aku telah cakap pada rakaman pertama. Tapi aku rasa itu yang terbaik. Ini sudah masuk kali kedua...alahai, bolehkah aku bercakap perkara yang sama. Entahlah, rasanya dialog aku bertukar..hehehe.. Bukannya aku ada sediakan skrip. Semuanya lahir secara spontan.




Alhamdulillah, akhirnya dapat juga aku habiskan rakaman. Bila dengar suara balik..alahai! Bagi yang sering mendengar radio IKIM.FM, jangan lupa pada Isnin, 6 April, pada pukul 9.15, minggu hadapan.




Cuak juga rasa!!

No comments: