17.3.09




Young Aisyah Siri Ke 3




Akhirnya, aku dapat juga menyiapkan manuskrip ke 3 siri Young Aisyah dalam masa seminggu. Alhamdulillah. Tempoh yang sungguh mencabar. Diberi tugas saat terakhir. Sepatutnya aku tidak terlibat dalam siri ke 3 tetapi atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan, editor meminta aku menulisnya.




Untuk membina mood menulis dalam masa yang terdesak amat payah. Tetapi aku menganggap itu sebagai satu cabaran. Kerana selama ini pun aku memang suka buat kerja di saat-saat terakhir.(Jangan ada yang mencontohi, satu teladan yang tidak baik). Tetapi itulah aku, sudah terbiasa sejak menjadi wartawan dahulu dan juga semasa sedang belajar. Namun alhamdulillah, kadang-kadang kerja di saat terdesak itu menghasilkan sesuatu yang baik. Dan aku mengharapkan hasilnya berkualiti.




Tidak sangka pula, tahun ini tiga siri Young Aisyah akan mewarnai Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009 nanti. Harap-harap para pembaca terutama adik-adik yang minat membaca dapat memberi sokongan yang baik. Hanya pada-Nya aku berserah!

No comments: