2.7.08


Surah-Surah Rindu

Alhamdulillah, segala kesyukuran itu ditujukan kepada Allah yang mengurniakan kepada saya yang lemah ini kekuatan untuk terus menghabiskan bait-bait terakhir novel sulung ini. Sememangnya ingin menghasilkan novel bermula dari sejak diri ini melibatkan diri dalam dunia penulisan sejak 18 tahun yang lalu. Tetapi atas kesibukan bekerjaya yang membuatkan diri ini kesuntukan masa kerana terlibat dalam dunia kewartawanan dan penyiaran meruntun tumpuan sepenuhnya.

Namun setelah mengambil keputusan untuk bekerja secara bebas, cita-cita untuk menghasilkan novel yang bercorak ilmu dan Islam itu mula menggebu kembali. Apatah lagi setelah bertemu dengan penerbit yang mempunyai matlamat untuk menghasilkan novel sastera Islami. Mungkin sesetengah orang menganggap bahawa penulis tempatan tertiru-tiru gaya penulis luar yang telah berjaya dalam menghasilkan novel islami. Biarlah apa pun tanggapan orang, perkara yang baik perlu ditiru demi kemaslahatan masyarakat hari ini.

Terima kasih kepada PTS Millenia yang memberikan peluang kepada saya untuk turut mewarnai dunia sastera. Mungkin hasil sulung ini banyak kelemahan. Tetapi itulah hasilnya setelah hampir empat bulan bertungkus lumus menyiapkan dengan sokongan dari suami tercinta, Hj.Mohd Fauzi Abu Bakar. Begitu juga dengan peringatan yang sentiasa diberi oleh bekas editor PTS Millenia, Nurul Hafizah Mokhtar, sering merangsang agar teruskan penulisan sehingga noktah terakhir. Tidak lupa kepada seluruh ahli keluarga yang sentiasa menantikan karya seterusnya kerana diri inilah satu-satunya yang memeriahkan dunia penulisan. Terima kasih atas sokongan anda!
Nota: Gambar diambil dari blog universitipts...mohon Puan Ainon izinkan. Manakah satu yang lebih menarik?

No comments: